تعمیرات کولر گازی

تعمیرات کولر گازی

تعمیرات کولر گازی

کولرهای گازی نوعی از دستگاه های تهویه کننده هوا هستند که در مدل های مختلفی بنا بر شرایط محیطی تولید و استفاده می شوند. متداولترین انواع کولرهای گازی مدل یک تکه پنجره ای و مدل دو تکه مانند اسپلیت هستند. طرز کار این نوع کولرها به زبان ساده به این صورت است که نوعی گاز خاص درون کمپرسور کولر در جریان است که درون کمپرسور متراکم شده و با فضار به سمت کندانسور می رود و آنجا گرمای خود را ازدست داده و به مایع تبدیل می شود و به واسطه لوله های خاصی از فشار آن کاسته می شود و به سمت یونیت داخلی فرستاده می شود و تحت دمای محیط سرمای خود را به محیط می دهد. این سرما توسط لوله های خاصی که داخل کولر تعبیه شده است جذب و در نتیجه هوا خنک می شود.

تعمیر کولرگازی

از آنجا که داشتن هوای مطبوع در یک مکان بسته بسیار حائز اهمیت است کولرهای گازی در فصل گرما این شرایط را تا حد امکان فراهم می کنند. هر چند برخی مدل ها دارای فرآیندی دو کاره هستند یعنی هم سرمایشی و هم گرمایشی هستند. از این رو درست کار کردن ان نیز مهم است. این وسیله مانند تمامی لوازم دستخوش مشکلات و خرابی هایی می شود که با بررسی دقیق قابل رفع و تعمیر می باشد.

از جمله خرابی ها و مشکلاتی که برای آن به وجود می آید می توان به این این موارد اشاره کرد: 

کمپرسور یکی از قطعات حیاتی کولر می باشد که در صورت وجود خرابی در آن باید تعویض شود و قابل تعمیر نیست از این رو تشخیص و عیب یابی آن باید به دقت انجام شود و به خوبی تشخیص داده شود. مثلا وقتی کولر را روشن می کنیم و فن داخلی شروع به کار می کند به محض وارد شدن کمپرسور به مدار  فیوز می پرد. یا فن بیرونی  روشن می شود و لی  کمپرسور کار نمی کند. در چنین شرایطی باید قطعاتی که در مسیر راه رسیدن به کمپرسور هستند در ابتدا بررسی شوند و در نهایت در مورد کمپرسور اقدامی صورت گیرد. از دیگر مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شویم این است که به دلیل استفاده زیاد از کولر گاز موجود در آن فاسد شده یا خاصیت خود را از دست داده که باید به اصطلاح شارژ شود. گاهی تنطیمات ترموستات به خوبی انجام نشده است. و بسیاری مشکلات دیگر که ممکن است ناشی از اختلال در بردها و پنل های موجود در سیستم داخلی دستگاه باشد که تشخیص و رفع آنها نیازمند مهارت و تخصص ویژه در این زمینه است.

انستیتو انفورماتیک تعمیرکار با دارا بودن امکانات و تجهیزات پیشرفته در امر عیب یابی و رفع دستگاه های تهویه مطبوع و تکنسین ها و مدرسان متخصص به صورت کاملا تخصصی به رفع مشکل دستگاه خود در انواع  و برندهای مختلف می پردازد.لازم به ذکر است دوره آموزش تعمیرات کولرگازی اسپیلیت بصورت خصوصی و تخصصی در انستیتو انفورماتیک تعمیرکار انجام میپذیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر  و ارتباط با کارشناس ها با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

 

آدرس : تهران-میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱